dan före midsommarafton



Idag har jag gått på lövmarknaden, lite mysigt faktiskt fast sjukt mycket folk. köppte ett par minifoppatoffler åt min kusin Hilda stlk 21, hur söta som helst. Annars var det inte så jättemycket shopping lite smått å gott bara..

Var sedan å storhandlade inför midsommarafton. Det kommer lite folk hit så ska vi äta sill å dricka nubbe! det ser man fram emot :D har tillomed fixat en midsommarstång. Jag å fillan var på äventyr eftre björkris innan, fula som vi e tjuvade vi lite från grannens tomt.
lite surt att man ska jobba till 16 imorgon men men, min man ska ju förbereda all mat så det slipper man ju tänka på iaf :P


Ballaste idag var iaf när vi såg en asabig ekoxe! har aldrig sett någon live innan. lyckades tillomed fånga den på bild















Slänger in en Lo som jag gjorde för några veckor sedan också













Här kommer även lite snappsvisetipps inför imorgon


Vi ska inte dricka vatten
(Ooa hela natten)

Vi ska inte dricka vatten; inte dricka saft,
bara öl och brännvin och en liten kaffekask.
Dricka hela natten lång,
och hicka fram vår sång...
Aoo... aoo...aoo...aoo...





Åländsk sbapsvisa
(Valfri melodi)

Inte nu...
Men Nu!






Ha en bra midsommar alla!

Kommentarer
Postat av: Angelika

Fy f-n för den "lilla" skalbaggen!!! Hade jag inte velat möta i en mörk gränd, haha!!

Å vilken fiiin LO!! Roligt foto me ju :-)

Hahah kom ju på att vi gjorde häften till dig förra årets midsommar va det va? Kända allt igen visorna :-D

Ha det så kuligt imon!

Pöss å Kjam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0